Vlaamse Vaarschool is een erkend Praktijktestcentrum

Vlaamse Vaarschool is een erkend Praktijktestcentrum
Heropstart cursussen vanaf 8 juni 2022

Zoals jullie wellicht weten is de manier om uw vaarbewijs te behalen veranderd! Vanaf nu dien je naast het slagen op een theorie examen bij FOD Mobiliteit, ook te slagen voor een praktische test in een testcentrum. Er wordt vanaf 1 juli 2022 ook een opsplitsing gemaakt per brevet tussen motor en zeil. Zo heb je nu dus volgende brevetten:

• Algemeen stuurbrevet: motor
  • Algemeen stuurbrevet: motor+zeil
  • Yachtman: motor
  • Yachtman: motor+zeil

Vanaf juli is het mogelijk om in onze school praktijktesten af te leggen voor de brevetten algemeen stuurbrevet en yachtman.

Tijdens de cursus kustvaart (KV1) kan je een test alg stuurbrevet: motor+zeil afleggen. Tijdens de cursus Zeevaart (KV2) of yachtschipper (KV3) kan je een test yachtman: motor+zeil afleggen. Tijdens de cursussen motorboot en havenmanouvers kan je een test algemeen stuurbrevet: motor afleggen.

Het scoreformulier: https://leidraadyachtman.be/wp-content/uploads/2021/07/Scoreformulier-met-stoppers.pdf