Praktijktest Yachtman: zeilen+motor
Praktijk zeilen

Praktijktest Yachtman: zeilen+motor

Een officiële test in functie van het behalen van uw Yachtman brevet. Hier doe je enkel een losse test en krijg je geen les.

Praktijktest Yachtman

Om uw brevet Yachtman te behalen dien je een praktijktest af te leggen. We werken hiervoor samen met volgende 2 partners: Skyline Sailing en Quadrant Events. De testen worden op hun boten afgelegd maar alle attesten e.d. gebeurt via ons eigen testcentrum: Vlaamse Yachthaven NIeuwpoort, afdeling Vlaamse Vaarschool.

Na de test krijg je een officïeel attest waarmee je, na slagen voor het theorie examen, uw yachtmanbrevet kan aanvragen bij FOD Mobiliteit.

SCOREFORMULIER:

Het scoreformulier met de beoogde eindcompetenties van de test kan je hier raadplegen: https://leidraadyachtman.be/wp-content/uploads/2021/07/Scoreformulier-met-stoppers.pdf

De zaken die op het scoreformulier in het rood zijn aangeduid, zijn STOPPERS. Dit zijn competenties waarbij je falen op die competentie meteen faalt voor de volledige test. Als je een stopper doet, dan stopt de test ook meteen.

Samenwerking:

We werken voor deze testen samen met Quadrant Events en Skyline Sailing. Beiden zijn ze ervaren instructeurs die reeds meerdere jaren in onze school les gegeven hebben. U bent dus zeker in goede handen!
Quadrant Events
Skyline Sailing